Midwich
Midwich revolutionerar sin dokumenthanteringsprocess med Dynamics 365, som stöds av DXC och Formpipe.
Midwich förvandlar dokumenthanteringen med Formpipes Lasernet-lösning
Midwich är en ledande handelsdistributör av teknologilösningar och utvecklar kommersiella förslag inom AV-, IT- och dokumentlösningar för besöksnäring, sjukvård, detaljhandel, utbildning, privata företag och offentliga sektorer.
Som en del av Dynamics 365-implementeringen började Midwich leta efter en lösning som kunde hjälpa dem att hantera en mängd utdokument, inklusive fakturor, betalningsrådgivning, inköpsordrar och kundkontoutdrag, på flera juridiska personer och på olika språk. Genom att använda Formpipes Lasernet Output Management-lösning har Midwich revolutionerat hur affärsdokument skapas för att uppfylla kundernas krav.


Snabbt att installera & använda
Installation, konfiguration, utbildning och utveckling var klart inom 9 månader.

Transparens
Visar korrekt kundkontoinformation baserat på transaktioner enligt rätt valuta.

Designa dokument enkelt
Midwich kan nu implementera designändringar inom några minuter utan någon programmering.

Samarbete nyckeln till framgång
Implementeringen avslutades på nio månader, från installation och konfiguration till utbildning och utveckling. Övergången har gjort det möjligt för Midwich att digitalisera utgående kommunikation med kunder och samtidigt hjälpa dem att importera data med lätthet och precision.
DXC och Formpipe arbetade tillsammans med Midwich för lösningens distribution, konfiguration, dokumentutveckling och utbildning, vilket gav kunderna intern kompetens för att utveckla och ändra dokument. Lasernet Output Management-lösningen kan skapa, distribuera och arkivera affärsdokument i alla format (e-post, fax, PDF, PDF/A, EDI, XML) för att möta kundernas krav på ett intelligent och strukturerat sätt.
Utmaningar med standardfunktioner
Det sätt som ett affärsdokument kommuniceras är avgörande för dess framgång. Ett affärsdokument kan skapa och förbättra företagsidentiteten, men en organisation måste anta rätt lösning för att kunna möta utmaningarna med att ändra format, media och ERP-system.
Midwich hade ett mycket specifikt output-krav för sina kunders finansiella kontoutdrag, vilka behövde visa korrekta bankkontouppgifter baserade på valuta och kundorderreferens. Detta funktionalitetskrav är inte en del av standardrapportkapaciteten eller underliggande tabellstrukturer.
Midwich stod också inför funktionsutmaningar när det gäller att använda standard SQL Server Reporting Services (SSRS) eftersom det saknade flexibilitet för att hantera nivån på ändringar som krävs. Som ett resultat var Midwich tvungna att anpassa utdokumenten i Dynamics 365, vilket visade sig vara både arbetsintensivt och väldigt dyrt.

En kostnadseffektiv och lättanvänd lösning
DXC Technology, en Microsoft Gold-partner, rekommenderade Lasernet som en ekonomisk lösning för att möta utmaningarna med affärsfunktionaliteten. Lasernet är en marknadsledande skräddarsydd lösning för Input/Output Management och gör det möjligt för Midwich att stödja sina kunders krav genom den modulbaserade programvaran.
Övergången till Lasernet gav Midwich en kostnadseffektiv lösning som dessutom bäst kunde återge företagsidentiteten i dokument riktade till kunder, som till exempel: kundkontoutdrag, fakturor, inköpsordrar och betalningsanvisningar. Genom att använda Lasernet har processen för att sätta upp specifika dokumentformat, särskilt kontoutdrag, blivit mycket enklare. Det har dessutom gjort det möjligt för Midwich att internt utforma och redigera dokument snabbt och kostnadseffektivt.
Fördelarna med övergången
Lasernet erbjuder marknadsledande funktioner för design av affärsdokument. För Midwich del har det helt förändrat sättet hur de kommunicerar sitt varumärke i affärsdokument.
Lasernets intuitiva dra-och-släpp-gränssnitt innebär att designändringar kan implementeras på bara några minuter, vilket ger en mycket flexibel metod för att skapa olika typer av kunddokument. Affärsdokument kan skickas till Midwichs externa intressenter och kunder med hjälp av en design som anpassar sig till deras varumärkesidentitet och erbjuder ett mer flexibelt och skräddarsytt format än standardfakturan som finns tillgänglig via Dynamics 365.
Lasernet-implementeringen ger Midwich även andra långsiktiga fördelar. Lösningens flerspråkiga kapacitet gör att Midwich kan återanvända mallar med olika pålägg och språk. Detta gör det möjligt att åstadkomma utrullning till andra juridiska personer på bara några dagar, istället för veckor eller månader.
“Supporten från Formpipe och DXC har varit mycket tillgänglig och tillmötesgående," säger Stephen Power, chef för projektledning på Midwich, om övergången till Lasernet och nivån på det stöd som ges under implementeringen.
"Det finns några viktiga medlemmar i konsultgruppen som är föredetta AX-konsulter med stor erfarenhet av Dynamics 365, som har hjälpt oss att uppnå en större förståelse för vad som kan göras med Lasernet."