Kundberättelse

Direkt konvertering

Direct Conversion främjar bästa praxis inom kundkommunikation med Lasernet, vilket förbättrar kvaliteten, konsekvensen och effektiviteten i dokumentutmatningen.

Direktkonvertering Kundkort

"För att kunna uppnå det vi har gjort med Lasernet skulle vi ha behövt köpa en ny enhet för att stödja den nuvarande AX-miljön - vilket skulle ha inneburit en ytterligare investering på 10 000-15 000 euro."

Bransch
Medicinsk bildbehandling, fotonräknande röntgenteknik

Plats
Stockholm, Sverige

Direct Conversion revolutionerar kundkommunikationen genom att välja Lasernet

Direct Conversion har inlett ett samarbete med programvaruleverantören Formpipe och dess programvara Lasernet för hantering av kundkommunikation.

Direct Conversion var särskilt imponerade av Lasernets oöverträffade integration med Dynamics AX. Installationen slutfördes på bara två veckor och har gjort det möjligt för Direct Conversion att digitalisera sin kommunikation med kunderna, importera data med lätthet och precision samt snabbt och enkelt skapa och sprida professionella affärsdokument i alla vanliga format.

trofé

Utmärkt varumärkesskyddade dokument

Med Lasernet uppfyller Direct Conversion nu de viktigaste målen för att producera professionellt utformade dokument som återspeglar företagets identitet

enhörning

Användarvänlig

Tack vare den användarvänliga designen började personalen på Direct Conversion snabbt att använda och dra nytta av Lasernet

tillväxt

Ökad effektivitet

Genom att kunna utforma och redigera dokument internt har Direct Conversion förbättrat den interna effektiviteten enormt

Förstå smärtan med standardfunktionalitet

Direct Conversion är en väletablerad röntgenspecialist som erbjuder högpresterande röntgensensorer med direktkonvertering på den brittiska marknaden, med ingenjörer, tandläkare, röntgenläkare, kirurger, livsmedelsforskare och kärnteknologer som målgrupp.

Under 2016 investerade företaget i en ny ERP-mjukvara (Enterprise Resource Planning) i syfte att öka effektiviteten i verksamheten och valde den kraftfulla ERP-plattformen Microsoft Dynamics AX. Under det här projektet utvecklades dokument som inköpsorder, ordererkännanden och följesedlar, för att nämna några, från AX-standardformat.

Även om dokumenten höll en tillfredsställande standard krävde Direct Conversion större flexibilitet och självständighet när det gällde design och malländringar. Företaget ville skapa mer kreativ design och ge användarna möjlighet att självständigt modifiera dokumenten, eftersom dokumentutvecklingen på grund av programvarans komplexitet endast kunde utföras av en professionell AX-utvecklare. Detta visade sig vara tidskrävande och medförde en betydande ekonomisk kostnad.

Dessutom var antalet olika format som dokumenten kunde skapas i begränsat, vilket begränsade användarna, orsakade förseningar och gjorde det svårt och onödigt tidskrävande att hantera kundkommunikationen. Dessutom ansåg man att företagets professionalism och varumärkesuppfattning riskerade att försvagas på grund av oförmågan att skapa kundinriktade dokument som var konsekventa, korrekt anpassade och formaterade.

Två kirurger granskar röntgenbilder av ryggraden på en ljuslåda i en operationssal.
Radiologteknolog som justerar en röntgenmaskin ovanför ett patientbord.

Hitta rätt botemedel

Ett år efter AX-implementeringen fattade Direct Conversion beslutet att genomgå en betydande omprofileringsprocess, vilket var katalysatorn för röntgenspecialisten att se över sina processer för hantering av kundkommunikation.

Roland Neal, Operations Director på Direct Conversion, förklarar: "Omprofileringen innebar att alla dokument måste granskas och ändras, vilket var en skrämmande uppgift. Vi granskade dokument som AX producerat och konsekvenserna av den kostnad och tid som det tog att producera dessa. Det stod omedelbart klart för oss att den nuvarande programvaran inte uppfyllde våra behov och att vi var tvungna att söka efter ett alternativt system som avsevärt kunde förbättra den professionella bilden av våra dokument och göra det möjligt att utforma dem internt."

"Lasernets goda rykte var tydligt för oss redan från början, eftersom vår AX-leveranspartner ursprungligen rekommenderade programvaran till oss. Vi tog rådet från en pålitlig källa och kontaktade Formpipe direkt och efter ett första samtal träffade vi Lasernet-teamet för en demonstration och genomgång av våra specifika krav. Vi fick höra om Lasernets beprövade 20-åriga meritlista för att leverera oöverträffad integration med alla större ERP-applikationer och fick bevis på hur Lasernet interagerar med Microsoft Dynamics AX, med fokus på hur det skulle lösa våra problem. Efter ytterligare diskussioner och överväganden under ett par veckor enades teamet om att vi skulle gå vidare med projektet. Fem veckor senare fick vi en order och arbetet påbörjades."

Skörda belöningarna

Lasernets connector för Dynamics AX har en oöverträffad integration med Microsofts ERP-system, delvis tack vare Lasernets medlemskap i Microsofts Technology Adoption Program (TAP), som gör det möjligt för Formpipe att förhandsgranska Microsofts utveckling innan den lanseras.

Efter implementeringen av Lasernet har Direct Conversion uppnått viktiga kortsiktiga mål när det gäller att skapa professionellt utformade dokument som är enkla, snabba och exakta och som bättre återspeglar företagets varumärke.

Efter implementeringen har Direct Conversion nu möjlighet att utforma och redigera dokument internt. Det senare har förbättrat den interna effektiviteten; företaget behöver inte längre vänta på att en skicklig utvecklare ska bli tillgänglig och betala en avgift för hans eller hennes tid; nu utvecklar 2-3 anställda kundinriktade dokument på egen hand, närhelst behov uppstår, och ytterligare 25 anställda använder Lasernet-lösningen för dokumentskapande.

Alla användare fick utbildning av Lasernet-teamet i hur de skulle utnyttja mjukvarans sofistikerade men ändå lättanvända funktioner. Tack vare programvarans användarvänlighet var Direct Conversions personal snabbt på banan och redo att börja använda och dra nytta av Lasernets funktioner och fördelar.

Utöver att leverera de viktigaste kortsiktiga målen har Lasernet-implementeringen faktiskt gett Direct Conversion långsiktiga fördelar utöver det som var tänkt.

Roland Neal tillägger: "Trots den betydande investering som gjorts i Lasernet kommer programvaran att betala sig själv på lång sikt. För att kunna uppnå det vi har gjort med Lasernet skulle vi ha behövt köpa en ny enhet för att stödja den nuvarande AX-miljön - en investering på ytterligare 10 000-15 000 euro. Även med denna investering är vi övertygade om att slutresultatet inte skulle ha blivit en så högkvalitativ lösning som Lasernet har levererat. På grund av den varumärkesförändring som vi genomgick skulle vi dessutom ha behövt lägga ytterligare 5 000 euro på att ändra de befintliga dokumenten, men det kunde vi helt undvika tack vare Lasernet."

Röntgenbild av en hand som gör en OK-gest visas på en skärm.
Kvinnlig radiolog analyserar hjärnskanningar på flera datorskärmar.

En lyckad varumärkesförändring med hjälp av Lasernet

Mike Rogers, försäljnings- och marknadsdirektör på Formpipe, berättar vidare: "Direct Conversion är ett fantastiskt företag och vi är stolta över det arbete som vi har gjort på mycket kort tid."

"En omprofilering är ett stort projekt för ett så väletablerat företag och måste kommuniceras till kunderna på ett effektivt, konsekvent och tidseffektivt sätt, och båda parter har varit överens om att detta har uppnåtts med hjälp av Lasernet. Direct Conversion har en global närvaro och är verksamt inom en rad olika sektorer, så att företaget har valt Lasernet som Dynamics AX-partner är ett bevis på att vår programvara har ett gott rykte när det gäller att stödja bästa praxis för hantering av kundkommunikation för organisationer oavsett storlek eller omfattning", avslutar Mike.