Inom den offentliga sektorn har det letats efter nya och smarta sätt att hantera möten. Målet är att göra processen enklare och förbättra hela mötesupplevelsen. Det är precis det Meetings Plus erbjuder – en komplett lösning för smidigare möten.
Med Meetings Plus och aktuellt dokument- och ärendehanteringssystem kan du planera, kalla in och dokumentera, samt föra och publicera protokoll. Meetings Plus består av flera komponenter som bidrar till ökad effektivitet och transparens genom hela processen, för både sekreterare och mötesdeltagare.
Vi vill fördjupa oss i vad som gör Meetings Plus så unikt. Därför har vi haft turen att samtala med produktledaren Marte Sandvik och utforska Meetings Plus och dess tillval ännu djupare.
En unik helhetslösning för mötesprocesser
Marte berättar för oss att Meetings Plus ger våra kunder ett unikt stöd för effektiv informationshantering från kallelse till beslut. Genom att integrera dokument- och ärendehanteringssystemet kan sekreteraren förbereda möten för att vidare publicera informationen till mötesdeltagare och till allmänheten.
En mötesdeltagare kan förbereda sig för möten genom att förses med aktuell information, göra anteckningar och kommunicera med sina kollegor. Det senaste tillskottet, Meetings Live tillför möjligheten att hantera närvaro, talarlista, omröstningar och reservationer under ett möte, för att sedan skickas tillbaka för vidare bearbetning i Platina och W3D3.
”Jag är mycket stolt över att vi har skapat en helhetslösning som förenar mötesdeltagare och sekreterares arbete, vilket gör Meetings Plus så unikt. De flesta kunder har redan delar av systemet, men med ytterligare komponenter för möteshantering kan de öka både transparensen och effektiviteten”. Säger Marte Sandvik, Produktledare, Meetings Plus
Ett naturligt steg till Meetings plus olika komponenter
För några år sedan ersatte Meetings Plus appen den gamla "Meetings"-appen. Snart därefter introducerades Meetings Plus webb när det blev behov av att dela information publikt. Den nya webbplattformen öppnade upp för nya möjligheter. Nu kan den publika plattformen även erbjuda tillval som digital anslagstavla och publicering av information om de förtroendevalda.
”Vanligtvis är det appen och webbplattformen som används mest. Vi ser en ökad popularitet för den digitala anslagstavlan bland kunder som är bekanta med webbplattformen. Dessutom ser vi att publicering av förtroendevalda är ett naturligt steg framåt när de även får upp ögonen att vi erbjuder ett förtroendemannaregister till Platina! För användare som redan är bekanta med appen, tror jag att det nästa logiska steget är att börja använda Meetings Live. ” Säger Marte.
Framtiden är ljus
Under de senaste åren har Meetings Plus genomgått en betydande utveckling och förbättring. Nu, med en stabil grund att bygga vidare på, är vi fast beslutna att maximera värdet av Meetings Plus och fortsätta att utveckla produkten tillsammans med våra kunder.
”Jag ser fram emot att fortsätta att driva detta tillsammans med våra kunder och att göra det ännu bättre. Jag kommer göra mitt yttersta för att hjälpa till att få i gång flera av kunderna med det vi redan har, med fokus på Meetings Plus och Meetings Live. Naturligtvis finns det också några idéer till nyutveckling som jag gärna vill prata mer med kunderna om”. Berättar Marte stolt när vi frågar om framtiden.
Mer information om Meetings Plus hittar du här