Modulöverblick för Platina
Platina är en flexibel och skalbar plattform som är konfigurerat att kunna tillgodose verksamhetsspecifika behov inom offentlig sektor. Flexibiliteten gör att man kan komplettera med andra tillval allt eftersom behov uppstår.
Är ni ute efter en avancerad elektronisk underskrift eller en effektiv möteshantering? Inga problem, vi har lösningen för er. Nedan har vi listat Platinas moduler i alfabetisk ordning.
Adoxa
Adoxa är ett verktyg för att säkra och övervaka data för att proaktivt kunna arbeta med datakvalitet. Adoxa skannar data, system och filytor utifrån uppsatta regler. Genom möjligheten att konfigurera regelsättning för kontroll av data matchas varje enskild organisations behov och kan enkelt anpassas till nya arbetsprocesser eller förändrad lagstiftning.
Regelträffar som indikerar bristande datakvalitet distribueras till utpekade informationsägare. Dessa får genom ett användarvänligt arbetsflöde med guider som stöd hjälp till att granska och åtgärda bristerna.
Arkivexport för Platina
Arkivexport är ett tillval som omvandlar data från Platina för leverans till ett e-arkiv. Arkivexport fungerar lika bra vid förberedelse för överföring till ett mellanarkiv, som till ett slutarkiv. Genom att omvandla och förflytta data på ett strukturerat sätt sparar man lagringsutrymme och kan samtidigt möta lagar och regelverk kring arkivering.
Avvikelsehantering
Platina Avvikelsehantering är ett verktyg för att följa upp och åtgärda avvikelser i processer och rutiner. Lösningen levererar avvikelserapporter och åtgärdsrapportet till rätt område inom organisationen. Förenklar att bedriva ett systematiskt förbättringsarbete som ökar kvaliteten i organisationen.
Digital anslagstavla
Effektivisera skapandet av digitala anslag med vår digitala anslagstavla genom automatisk generering. Den kompletterar Meetings Plus och eliminerar onödigt dubbelarbete.
Document Converter
Formpipe har utvecklat Document Converter, ett tillval för att konvertera filer från ett stort antal filformat till PDF – kanske det mest spridda formatet när det gäller publicering, lagring och arkivering. Genom att komplettera Platina med Document Converter låser ni automatiskt upp många möjligheter med er befintliga installation.
Ni kan enkelt konvertera en enskild fil eller skapa en samlings-PDF av handlingar under ett diariefört ärende. Ni får också möjligheter att automatisera konverteringen, exempelvis automatisk PDF-konvertering vid diarieföring av handlingar.
Federated Identity Platform
Med Federerad Autentisering centraliseras och effektiviseras identitetshanteringen. Inloggningen för användarna förenklas samtidigt som säkerheten höjs ytterligare.
File Importer
Förtroendemannahantering
Med Förtroendemannahantering täcks hela den digitala kedjan in när det kommer till administration och hantering av förtroendevalda. Tillvalet utgår ifrån kärnprodukten Platina 12 och kan kombineras med Meetings Plus Webb och/eller Portal Bas.
Mail Importer
Meetings Live
Meetings Live är en digital möteshanterare som automatiserar och effektiviserar hanteringen av mötesinformation såsom närvaro, talarlista och omröstning. Allt anpassat för att få in rätt information, på rätt sätt och plats utan handläggning.
I Meetings Live finns det tre olika gränssnitt för sekreterare, mötesdeltagare och publik. Allt optimerat utifrån användaren.
- Sekreterargränssnittet
- Mötesdeltagarens gränssnitt – Meetings Plus App
- Två publika gränssnitt – Ett som kan visas på en skärm i rummet och ett som kan nyttjas för publicering i en webbsändning
Meetings Plus
Det finns förväntningar på kommuner och landsting från medborgarna, om ökad närhet till de förtroendevalda. Genom Formipes produkt för möteshantering ökar insynen i kommunens eller regionens politik. Med Meetings Plus blir det enklare för medborgaren att följa med i politiken genom ett användarvänligt och lättillgängligt gränssnitt. Förtroendevalda och mötesadministratörer får å sin sida effektiva verktyg för mötes- och beslutsprocessen hela vägen från möteskallelse till beslut.
Mötesadministration
I Platinas mötesadministration hålls hela kedjan av möteshändelser ihop elektroniskt – det spar tid för både handläggare och sekreterare.
Handläggaren anmäler sitt ärende och kopplar handlingar och arbetsdokument till kommande möten vilket minskar sekreterarens administration.
I möteshanteringen skapas en kallelse med hjälp av de anmälda ärendena. Sekreteraren kan dessutom lägga till nya punkter på kallelsen. Utifrån de punkter som finns i kallelseöversikten kan man automatiskt skapa protokoll.
Office Add-in
Webb-baserade system innebär ofta att användarna måste ladda ner filer till sin dator för att kunna ändra i dem och därefter ladda upp de uppdaterade filerna till systemet igen för att komplettera den ursprungliga informationen. Med Microsoft Office Addin för Platina undkommer man denna process genom att filen man vill arbeta med öppnas direkt i rätt program. När dokumentet är uppdaterat sparas och uppdateras filen direkt i Platina, utan omvägar.
Platina API
Platina gallring
Platina Informationshantering
Med Platina Informationsredovisning ges stöd för att lagra och versionshantera den verksamhetsbaserade arkivredovisningen. Det ger en enhetlig redovisning av allmänna handlingar.
Klassificeringsstrukturen skapas och hanteras direkt i Platina. Det gör att organisationen får en unik möjlighet att använda strukturen som registreringsplan vid registrering och handläggning. Därmed går det samtidigt att styra och stödja handläggningen av ärenden.
Platina Process Builder
Med Platina Process Builder kan processer visualiseras, automatiseras och analyseras på ett integrerat sätt som tidigare inte varit möjligt.
Platina Registerhantering
Platina Registerhantering gör det möjligt att hantera, skapa, importera och synkronisera alla typer av objekt och register samt till dessa hantera valfri xml-baserad metadatauppsättning.
Portal bas
Med Portal får ni ett verktyg där ni själva kan skapa e-tjänster, formulär och ärendesidor utan behov av konsulthjälp. Mappningen mot Platina gör att informationen hamnar på rätt plats, för rätt person i rätt ärendeprocess. Det minskar tidskrävande administration och dubbelregistrering. Minskar också risken för fel. Med tillägg för inloggning till Mina sidor kan användarna följa sina ärenden.
Samarbetsportalen
Signeringsportalen
Signeringsportalen gör det möjligt för politiker och tjänstemän som inte använder ert ärendehanteringssystem att signera dokument i ärendehanteringssystemet som till exempel mötesprotokoll eller avtal som kräver underskrift av en eller flera personer.
Smarta sökmappar
Med Platina Smarta Sökmappar så går det att ta fram mappar med skräddarsydda vyer och tillgängliggöra de för användarna av systemet för att underlätta vardagen. Ett resultat som bidrar till en maximerad överblick av arbetet.
Teams för Platina
Med Teams för Platina kan handläggare och chefer samverka kring ärenden och arbetsdokument i Microsoft Teams och på ett enkelt sätt diarieföra dokument så snart de är färdigställda.
Webbdiarium
Vill du veta mer?
Kontakta oss om du vill ha mer information om våra produkter och vad de kan göra för dig och din organisation.
Eller så kan du boka en demo direkt genom att använda demobokningsformuläret. Vi gillar att ses och diskutera!